Teknoloji

Yiğit’in Uzay Maceraları

YİGİTİN UZAY MACERALARI

(10 YAŞINDAKİ OĞLUMUN KENDİ YAZDIĞI ROMAN BAŞLANGICI)

BU BİR MÜSVETTE ÇALIŞMADIR

Bir gün bize telefondan Bir bildirim gelmişti bu bildirinin adı ve üste gitmenin çok ama çok ucuz olmasaydı biz de hemen eldik uçağa NASA’nın tesislerine gittikten sonra paramızı verdik Sonra nasıl anlatanları uzayda ne yapacağımı takıldı bilgiler verdi zor testlerden geçtikten sonra bindik roket roket teki ekran ise 321 uçuş yazısı belirdi ve uzun bir süre sonra Venüs dedik Sonra herkes bir tane büyük taşlar aldık ve Rüstem sonra bindik roketi ve dünyaya geldik farklı gezegenlerde yorulma harcanan seviyesi enerji farklı olduğu için çok yorulmuştur İki buçuk gün istirahat ettikten sonra aklıma değişik bir fikir geldi Bu fikir ise venüs’ten kendi getirdiği bir taş parçalara ayırıp normal dünya taşlarından bir kare oluşturmak ve içine ve üstten getirdiğim ve burada parçalara ayırdım taşlardan kalp şekli yapmak bu şekil yaptıktan sonra annem bir şey diyordu

Çocukların gezmeye gitme zamanı saat 1500 hemen atladım arabaya gezmeye gittik geldiğimde saat 17.45 de sonra gittim bahçeye sabah ilgilendiğim şeye bakma ya çok şaşırdım etrafta rengarenk çiçekler vardı yanıp sönüyor lardı yakınlaştım bomba patlamanın olduğu yerde poşete benzeyen bir şey vardı Ne olduğunu anlayamadım daha da yakınlaştırdı boş öde benzeyen şeyin içinde turuncu beyaz bir balık vardı hareket edip konuşabiliyordu hiç birden Korkma Ordu ama yine bir balık ortaya çıktı bu balııl yeşil sarı da aynı özelliklere sahiptir Bu da o da sırada Akşam olmuş de elime alıp baş ucuma koymaya cesaret edemedim sonra uyandır da tatile gitmiştik tatilde oyun oynadık topladık zıpladık sonra eve geldiğimde bir de ne göreyim bana kocaman olmuş Yeşilbağ Kısaparmak kadar olmuş Oysaki tatlı Sadece iki gün sürmüştü Allah Allah Nasıl oldu bu iş sonra Yeşil Balık Ayağının dibine geldi yok dedi herhalde yemek gidiyordu onun poşetini açıp ona balık yemi verdin bana kızgın bir şekilde bakıyordu ve üstten aldığım taşlardan Geri kalanını verdim Yedikçe daha da büyüdü ikisi de aynı baya geldi Bir de onlar birlikte dünya küçülmüş gibi oluyordu sonra yine bildirim geldi o bildirin diğerinden çok az fark dediğimin üstü Apollo 18 bizim Venüs’e indiğimiz yerin yanında çok önemli bir eşyasını atmıştı ve yemek bedava ile hemen gittik ben Balıkları da götürdüm iyice sevilmeye başladılar herhalde evlerine ailelerine yer arkadaşlarını özlemiş derdi bunlar değişik balıklar da çünkü en üstteki l’alma yaşattıklarını biliyorum gider gitmez Apollo 18 değerli eşyasını artıp bo1 uzay Teleskopu uydu sonra balıklara baktım davranışlarına girmişler de çok mutluydu Sonra eve gittik bir bildirim daha geldi bunlar Ne bitmez bildirimlermiş Neyse baktık yazan bir şey Apollo 18 firmasının sahibidir şöyle yazıyordu ben size çok teşekkür ederim Sizi uzaya gidişiniz kadar size para vereceğim diye yazısı gelmiş Uçağa binip Apollo 18 firmasına gittik Bize bir sürü para verdi yani bizde uzaya Venüs’e gidiş gelişlerde hiç zarar ya da etmedik En azından Venüs’e keşfedip o balıkları Mutlu ettikten sonra okulun başlamasına 5 gün kalmıştı sonra ödevimi bitirdim Çok güzel uzay resimleri mi yaptım hikaye yazdığım projeler yaptım 5 gün içinde Bunlar ve benzeri şeyler vardı sonra okulun başlamasına 1 gün kaldı sınıf arkadaşlarım bana inanmayacaksın adlandırma Venüs’ten son getirdiğin taşı koydu çantama sonra uyudum uyandım çektim 1 adet portakala benzeyen bir delik gördüm onunla benim aramda yaklaşık 250 santim kadar fark vardı ama uzaklaştığında Uzak da olsa satın kısalıyor de boş verdim okula doğru yola çıktım Ama birden tam okulun kapısında iken portal beni unuttu ve bambaşka bir hayali gezegenler değil bu gezegenin adı zor Kav terdi olduğum yerin sağındaki tabela de yazıyordu soldaki tabela değilse hiç durmak yok durmadan kuracaksın burada yorulmak diyor bir şey yoktur Hiç durmayacaksın diye bir görev yazıyordu orada zaman diye bir şey yoktu Bizim güneşimiz gibi onun güneşi Yıldızı istavder diye soğukluk veren bir gezegendir soğukluk 3 dereceydi rengi ise yeşil ile mavi arasında 1 tondu görevin bitirdikten sonra her tarafı camdan ağaçlar vardı bir tabela daha gördüm iki görevi bu ağaçlardan beyaz olanı bulacaksın yazıyordu bu ağaçlar çok küçüktü böyle 15 santim boylarında de bu iş Samanlıkta iğne aramak gibi olacak diye mırıldandım dünya saatine göre üç buçuk saat sürdü sonra gri testlerinde karanlık bir koridor açıldı telefonundan adım sayan açtım toplam 1800 adım atmışım ama burada yorulmak olmadığına göre İyi oldu sonra dünyada gördüğüm portal açıldı herhalde bu çıkış Core salıydı bunu söylediğimi arkadaşlarımın hiç inanmayacaksın düşündüm portalın kenarı Katı madde olduğundan oradan tam içeri girme derken Bir küp aldım ve dünyaya geldim Merak ve saate baktım ve sadece 3 saniye mi Neyse boş ver okula gittikten sonra öğretmenimiz geldi gösterdim neler getirdin ve yaşadığımı Ondan sonra arkadaşlarım çok güldü hep bir ağızdan Tabii öğretmen de dahil Bunları yapman imkansız bir kanıtını daha vardı onu gösteremedim Çünkü telefonumda de bunu göstersem herkes anlardı ne yaşadığımı Bu bir videoydu WhatsApp’tan gösterdiğimde anıtlar ne olduğunu hepsi dedi ki bu bir saçmalık konu burada kapandı

Zaten bunların anlayacağı yok diye mırıldandım Sonra gittim geldim gittim geldim sonra okul bitti 5. Sınıfa geçmeyen aylar kalmıştı Bu arada aklıma şu şeye ikide bir geliyordu Apollo 18 neden uzay teleskopunu çok fazla önem veriyor Çok anlığına diye düşünüyordum Uçağa bindi kapalı 18’e gittik onunla ilgili çok soru sordum ve cevapladı mesela uzay Teleskobu uzayı incelemek gibi temel soruların temel cevapları Sonra eve gittik yine bir bildirim geldi yine yine yine bıktım artık neyse bildirip şöyleydi nasıl Jüpiter de bir eşyamı unuttum ve bunu almaya izin Vereceğim 5 kişi seç tipsiz bunlardan verirseniz şimdi seçim yapacağım diğer mesaj 10 dakika sonra geldi bu mesaj Naz’a siz çıktınız Tebrikler Yine mi Neyse gitmek bedava ve nasıl bize o Yaşa iyi getirdikten sonra bize çok fazla para verecektim hep Sevindik rokete gittik şu bitire Bu eşya Bir Uzay arabasıydı sürmeyi denedim ve No CHARGE yazıyordu bunun Türkçe karşılığı şarz yok demekti.

Arabayı roketin en geniş gerisine koyduk sonra rokete Bindik Geldik nasıl ev verdik arabayı roketi sonra ben bir şey istedim nasıl başkanından Ondan sonra izin verdi ama şarjı doldurduktan sonra dedi Ondan sonra şarjımı dolması toplam üç buçuk saat sürdü NASA’nın ayıp platformunun da denedim çok değişikti 6 tekerlekli sonra eve gittim Yemek yedik yemeklerimin Acaba neden rengi ikide bir değişiyordu acaba herhalde Bu da bir gizemdir Yeter artık diye bağırdım ve yemeklerde bir turuncu kırmızı bir de yeşil ve bordo rengi oluyordu Sanırım yine bir portal açılıyor acaba Şimdi nereye gidecektim acaba Şimdi de baktım koyu mavi bir gezegen değilim Her yerde kırmızı ışık topları vardı A ben dünyada ne zaman rahat bir yerde duracağım Allah Allah neyse tabelaya vardım diye bakayım Tabelada şöyle yazıyordu bu gezegenin adı Aslan hafta sekmiş etrafında kişilerin orada el yani dermiş Şimdi ne yapacağım etrafta buradan çıkmak için yazı da bir tabela yok ki ah Birden karşıma çıktı Yani değerlerin üstünde durmadan zıplayacak hemen gitme dedin Çünkü portal Sen ne kadar hareket edersen o kadar küçülür ben şimdi Ne yapayım Neyse iki hakkın var Allah bir akıma kaybetmiştim diğer hakkımda İnşallah kaybetmem ama parçalı Buldum Boya abi küçülmüş Hemen içeri girmeliyim girdim ve dünyaya geldim baktım saate daha bir saniye geçmemiş bunları nasıl gezegenler çizgi filmden farkı yok